Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

 

Замовник: Квітнева сільська рада Житомирського району Житомирської області

Назва документа державного планування:

Детальний план території для визначення цільового та функціонального призначення території та з метою визначення параметрів забудови об’єктів індустріального парку, що розташований за межами с. Ставище Квітневої сільської ради Житомирського району Житомирської області.

Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування

Детальний план території (далі – ДПТ) розробляється за рішенням Квітневої сільської ради з метою визначення планувальної організації, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації території, призначеної для комплексної забудови чи реконструкції, відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій», ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів», ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні», ДБН В.1.2-4:2019 «Інженерно-технічні заходи цивільного захисту (цивільної оборони)», ДБН Б.1.1-5:2007 «Склад, зміст, порядок розроблення, погодження та затвердження розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту (цивільної оборони) у містобудівній документації (1 та 2 частини)», ДБН В.2.2-5-97 «Захисні споруди цивільного захисту» (із змінами).

Основні цілі: - уточнення у більш крупному масштабі положень генерального плану населеного пункту, схеми планування території району; - уточнення планувальної структури і функціонального призначення території, просторової композиції, параметрів забудови та ландшафтної організації частини території населеного пункту або території за його межами; - визначення функціонального призначення та параметрів забудови окремої земельної ділянки за межами населеного пункту з метою розміщення об’єкта будівництва; - визначення всіх планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними нормами та санітарно-гігієнічними нормами; - створення належних умов охорони і використання об’єктів культурної спадщини та об’єктів природно-заповідного фонду, інших об’єктів що підлягають охороні відповідно до законодавства. Зв’язок з іншими документами державного планування: 1. Стратегія розвитку Житомирської області на період до 2027 роки від 10.04.2025 № 889). 2. Національна стратегія управління відходами до 2030 року (Розпорядження Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2017 р. № 820-р). 3. Основні засади (стратегія) державної екологічної політики України на період до 2030 року; 4. Стратегія формування та реалізації державної політики у сфері зміни клімату на період до 2035 року.

Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Детальним планом передбачається розміщення об’єктів, що належать до другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля, згідно з Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».

Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

У ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування – містобудівної документації ДПТ, зокрема для таких компонентів довкілля:

- геологічне середовище;

- ґрунти та земельні ресурси;

- атмосферне повітря (у т.ч. кліматичні фактори, шумове навантаження, рівень забруднення);

- водні ресурси (поверхневі, підземні);

- фауна, флора, біорізноманіття;

- зелені насадження;

б) для територій з природоохоронним статусом;

Під час здійснення СЕО, оцінюватимуться ймовірні наслідки від реалізації містобудівної документації на території та об’єкти природно-заповідного фонду, території та об’єкти, що мають особливу екологічну, наукову і естетичну цінність та об’єкти комплексної охорони, екологічну мережу.

Згідно з результатами СЕО встановити (за потреби) екологічні обмеження;

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: Транскордонні наслідки відсутні.

 

Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено.

 

З метою розгляду проектних рішень та їх екологічних наслідків під час здійснення стратегічної екологічної оцінки проекту детального плану території передбачається розглянути «Нульовий сценарій», без провадження проектних рішень та у разі затвердження проекту ДПТ «Базовий сценарій».

Альтернатива 1 «Базовий сценарій» - затвердження проекту детального плану території дозволить забезпечити раціональне використання території.

Альтернатива 2. «Нульовий сценарій» - не затвердження проекту. Відмова від затвердження ДПТ не сприятиме просторовому та соціально-економічному розвитку громади.

Оцінка ефективності вказаних альтернативних варіантів буде відображена у звіті про стратегічну екологічну оцінку.

 

Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки:

Для здійснення стратегічної екологічної оцінки здійснюється: збір та аналіз інформації про поточний стан компонентів навколишнього природного середовища; проведення аналізу слабких та сильних сторін проєкту (SWOT-аналізу); розгляд та оцінка альтернатив; врахування пропозицій та зауважень; проведення консультацій з громадськістю; визначення можливих чинників змін антропогенного та природного характеру; проведення оцінки впливу Проєкту на складові довкілля та на стан здоров’я й добробут населення; післяпроєктний моніторинг впливу реалізації Проєкту на довкілля. При цьому використовуються наступні методи: метод цільового аналізу - дозволить встановити відповідність рішень проекту містобудівної документації екологічним цілям, визначеним містобудівною документацією та забезпечення безпечного для здоров'я населення середовища існування; застосування альтернативних сценаріїв дозволить оцінити альтернативні шляхи просторового розвитку території проектування та їх екологічні та соціальні наслідки; аналіз на відповідність містобудівної документації вимогам ДБН, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища; врахування зауважень та пропозицій до проекту містобудівної документації.

Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та
пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного
планування.

Під час здійснення СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством.

Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:

- раціонального й економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;

- здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;

- здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;

- застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів,  які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;

- здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб;

- здійснення заходів щодо збереження і невиснажливого використання біологічного різноманіття під час провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами.

Також будуть враховані заходи щодо раціонального використання природних ресурсів, збереження особливо цінних та унікальних природних комплексів і забезпечення екологічної безпеки, передбачені іншими законодавчими актами у сфері охорони довкілля.

Заходи, спрямовані на запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для здоров'я населення, визначатимуться відповідно до вимог Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».

Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку.

Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, визначених статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

Пропонується така структура Звіту про стратегічну екологічну оцінку:

1) зміст та основні цілі ДДП, його зв’язок з іншими документами державного планування;

2) характеристика поточного стану довкілля та здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

3) характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

4) визначення екологічних проблем, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;

6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко -, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання ДДП;

8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

9) заходи, що передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення(за наявності);     

10) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1- 10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію

Орган, до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання.

Квітнева сільська рада Житомирського району Житомирської області (13532, Житомирська обл., Житомирський р-н, с. Квітневе, Майдан Героїв Небесної Сотні, буд. 1). Строки подання зауважень 10 днів з дня оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки «Детальний план території…..» (відповідно до п.п. 5,6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).

Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО:

  • офіційний вебсайт Квітневої сільської ради (https://kvitneva-gromada.gov.ua);
  • Інформаційний стенд Квітневої сільської ради;
  • зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу СЕО надаються у письмовій або електронній формі до Квітневої сільської ради (13532, Житомирська обл., Житомирський р-н, с. Квітневе, Майдан Героїв Небесної Сотні, буд. 1, тел.:  04137-72235, е-mail: sr.kvitneve@kvitneva.gov.ua)

 

Замовник/Уповноважена особа замовника:


Квітнева сільська рада Житомирського району Житомирської області / Олійник Анатолій Станіславович

 

 

Відповідальна особа: Дяченко Олена Володимирівна.

Контактні дані: телефон +380 (97) 501-71-98

електронна адреса: arch@kvitneva-gromada.gov.ua