Сплата комунальних платежів у період карантину

Як працюють підприємства житлово-комунальної сфери в період карантину?

Підприємства житлово-комунальної сфери працюють у штатному режимі, оскільки надання комунальних послуг та послуги з управління багатоквартирним будинком має здійснюватися БЕЗПЕРЕРВНО, крім часу перерв на:

  • проведення ремонтних і профілактичних робіт згідно з будівельними нормами і правилами, правилами технічної експлуатації і користування, положеннями про проведення поточного і капітального ремонтів та іншими нормативно-правовими актами;
  • міжопалювальний період для систем опалення виходячи з кліматичних умов згідно з нормативно-правовими актами;
  • ліквідацію наслідків аварії.

Оплата споживачами ЖКП напряму впливає на діяльність кожного підприємства галузі у населених пунктах України та надання ними життєво необхідних послуг.

Як оплатити за спожиті послуги в умовах карантину, коли рекомендовано знаходитись вдома?

Враховуючи ситуацію, яка наразі склалася в Україні, з метою запобігання поширення коронавірусу (COVID-19), недопущення його негативного впливу на здоров’я людей, необхідно вжити усіх можливих заходів щодо здійснення споживачами онлайн платежів через особисті кабінети на сайтах підприємств-виконавців послуг, управителів багатоквартирних будинків, та за допомогою інших можливих і загальнодоступних сервісів (Приват 24, Ощад 24, iPay, Portmone тощо).
З цією метою Мінрегіон пропонує підприємствам, що надають житлово-комунальні послуги:

  • довести до відома споживачів за допомогою засобів телефонного зв’язку та інтернету інформацію про можливі онлайн сервіси для забезпечення оплати житлово-комунальних послуг;
  • забезпечити взаємодію з АТ «Ощадбанк» для інформування громадян, що отримують пільги та субсидії у грошові безготівковій формі, шляхом надсилання їм відповідного смс -повідомлення.

Також Мінрегіон попросив поінформувати своїх споживачів про необхідність потурбуватись про людей похилого віку і допомогти їм оплатити комунальні послуги онлайн.

  Яку відповідальність несе споживач у разі несвоєчасної оплати комунальних послуг?

 24 березня Міністерство розвитку громад та територій України надіслало лист з рекомендаціями в усі держадміністрації щодо оплати ЖКП в умовах карантину. Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 17 березня 2020 року № 530-IX, на період дії карантину або обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), та протягом 30 днів з дня його відміни забороняється:
 

 1) прийняття рішення про скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи на підставі інформації про тривалу відсутність (понад 60 днів) особи за місцем проживання, яка дає обґрунтовані підстави вважати, що внутрішньо переміщена особа повернулася до покинутого місця постійного проживання;

2) зупинення публічним акціонерним товариством "Державний ощадний банк України" видаткових операцій за поточним рахунком внутрішньо переміщеної особи за відсутності проходження фізичної ідентифікації;

3) здійснення контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам за місцем їх фактичного проживання/перебування;

4) нарахування та стягнення неустойки (штрафів, пені) за несвоєчасне здійснення платежів за житлово-комунальні послуги;

5) припинення/зупинення надання житлово-комунальних послуг громадянам України у разі їх неоплати або оплати не в повному обсязі;

6) примусове виселення із житла та примусове стягнення житла (житлових будинків, частин житлових будинків, квартир, кімнат у квартирах, кімнат, житлових секцій чи блоків у гуртожитках, інших жилих приміщень), що належить на праві приватної власності громадянам України, під час примусового виконання рішень судів щодо стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги;

7) примусове виселення громадян за несвоєчасну оплату житлово-комунальних послуг із жилих приміщень у будинках державного, громадського житлового фонду та житлового фонду соціального призначення.

 

Виникли питання, за юридичною консультацією звертайтесь  до   Попільнянського бюро правової допомоги за адресою:   смт. Попільня вулиця Горького, 6 а, телефон (04137) 2-51-04.